رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی

روند کاهش وزن را می‌توان با ورزش کردن و همچنین پیگیری یک رژیم غذایی سالم سرعت داد. بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، پس از مدت زمانی با یک تجربه تلخ مواجه می‌شوند. این دسته از افراد متوجه می‌شوند که در یک دوره رژیم لاغری یا حتی چاقی، وزن آن‌ها به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. به همین علت رغبت کمتری برای پیگیری رژیم لاغری یا چاقی خود خواهند داشت. راهکارهای مختلفی وجود دارند که هنگام پیگیری یک رژیم لاغری یا چاقی برای خروج از استپ وزنی می‌توانید آنها را در نظر بگیرید.

در ابتدای مسیری که برای چاقی یا لاغری در آن قدم می‌گذارید، شرایط می‌تواند بر وفق مراد شما باشد. کم کردن وزن یا افزایش وزن در ابتدا به آسانی امکان‌پذیر است. با این حال هنگامی که این روند کند و یا کاملا متوقف شد، باید دستورالعمل‌های خاصی به عنوان رژیم شوک برای استپ وزنی را مد نظر قرار دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل استپ وزنی و راه‌های خروج از آن بپردازیم.

استپ وزنی چیست؟ دلایل استپ وزن کدامند؟

استپ وزنی به شرایطی گفته می‌شود که پس از پیگیری یک رژیم غذایی و همچنین ورزش کردن، دیگر وزن شما تغییر پیدا نمی‌کند. این شرایط سبب می‌شود تا نتوانید به وزن دلخواه برسید. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند موجب بروز این اتفاق شوند. از جمله دلایلی که سبب استپ وزنی می‌شوند، می‌توان به تغییرات در رژیم غذایی اشاره نمود. علاوه بر این، کمبود فعالیت بدنی نیز یکی دیگر از دلایلی به شمار می‌رود که می‌تواند در این امر موثر باشد. گاهی اوقات عوامل روانی مانند اضطراب و استرس نیز سبب می‌شوند که هنگام پیگیری یک رژیم غذایی لاغری یا چاقی نتوانید وزن خود را تغییر دهید. در این شرایط و برای حل مشکل به وجود آمده، توصیه می‌کنیم که به یک کارشناس تغذیه مراجعه کنید تا بتواند متناسب با شرایط بدنی شما برنامه غذایی مناسب و استاندارد را ارائه دهد.

راهکارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید با پیگیری آنها استپ وزنی خود را بشکنید. یکی از سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد به وجود می‌آید این است که رژیم شوک چه عوارض جانبی می‌تواند در پی داشته باشد؟ قبل از هر چیز باید بیان کنیم با توجه به اینکه معمولا رژیم شوک یک رژیم کم کالری به شمار می‌رود، هنگامی که قصد پیگیری آن را دارید، ممکن است با عوارضی مانند گرسنگی شدید، خستگی، بی‌حالی، سرگیجه و حالت تهوع مواجه شوید. با توجه به این موارد همواره توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز این مشکلات با یک کارشناس تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا به صورت اصولی بتوانید استپ وزنی خود را بشکنید.  

چند نکته وجود دارند که در این مسیر می‌توانند به شما برای شکستن استپ وزنی کمک کنند. مواردی مانند کاهش کربوهیدرات‌های مصرفی، افزایش مصرف پروتئین، افزایش فعالیت‌های ورزشی و همچنین کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکلی به شما در شکستن استپ وزنی کمک می‌کنند. علاوه بر این کنترل استرس و همچنین خوردن خوراکی‌هایی که حاوی فیبر زیاد هستند نیز می‌توانند در رسیدن به این خواسته شما موثر باشند.

استپ وزنی چیست؟ دلایل استپ وزن کدامند؟

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

برای رهایی از شر استپ وزنی می‌توانید یک رژیم شکر را به شکل اصولی پیگیری کنید. جلوگیری از استپ وزنی با استفاده از رژیم شوک شما را یاری می‌کند تا بتوانید با روحیه و انگیزه بیشتر برای کم کردن وزن خود اقدام نمایید.

  • حذف قند مصنوعی

عدم مصرف قندهای مصنوعی به مدت ۱۴ روز می‌تواند برای پایان دادن به استپ وزنی موثر باشد. به مدت دو هفته خوراکی‌هایی مانند پیراشکی، کلوچه، بستنی، آبمیوه و شکلات را کنار بگذارید.

  • افزایش مصرف سبزیجات

نکته دیگری که برای پیگیری رژیم شکر جهت خارج شدن از استپ وزن می‌تواند موثر باشد، افزایش مصرف سبزیجات است. سبزیجاتی مانند بروکلی، خیار، فلفل دلمه‌ای، اسفناج و هویج می‌توانند در این مسیر به کار گرفته شوند.

  • افزایش مصرف پروتئین

تعجب نکنید! مصرف پروتئین بدون چربی می‌تواند برای خارج شدن از استپ وزنی موثر باشد. پروتئین‌های بدون چربی دارای کالری بسیار کمی هستند.

  • نوشیدن آب را فراموش نکنید

به هیچ عنوان نباید نوشیدن آب را در هنگام پیگیری رژیم غذایی نادیده بگیرید. برای رهایی از استپ وزنی و پیگیری رژیم شوک، از نوشیدن آب غافل نشوید.

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

  • دقت در مصرف کربوهیدرات‌ها

در رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزنی، در مصرف کربوهیدرات‌ها دقت کنید. اگر ورزش نمی‌کنید، کربوهیدرات‌ها را کمتر مصرف نمایید.

برای رهایی از استپ وزنی می‌توانید رژیم شوک را در پیش بگیرید. برای رسیدن به وزن ایده‌آل، مشورت با کارشناس تغذیه و پزشک متخصص را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

 

 

نوشتن دیدگاه