ابر ایچیموکو به زبان ساده همراه با پیش بینی قیمت در نکوموکو

ایچیموکو (Ichimoku) یکی از اندیکاتورهایی است که به طور گسترده در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندیکاتور می‌تواند خطوط حمایت و مقاومت، جهت و قدرت روند را به شما نشان دهد. همچنین با استفاده از Ichimoku می‌توان نقاط مناسب برای ورود یا خروج از سهم را تعیین کرد. بسیاری از افراد فعال در بازارهای سرمایه معتقد هستند که این سیستم به تنهایی توانایی رفع بسیاری از نیازهای معامله‌گران را دارد. اگر می‌خواهید با ابر ایچیموکو به زبان ساده همراه با پیش بینی قیمت آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم برخی از سیگنال‌های خرید و فروش به کمک عبور نمودارها در سیستم معاملاتی ایچیموکو را به شما شرح دهیم.

ابر ایچیموکو چیست؟

ابر ایچیموکو چیست؟

اندیکاتور ایچیموکو یک ابزار معاملاتی پیشرفته است که تریدرها با کمک آن یک تصویر کلی از روند قیمت، مناطق حمایت و مقاومت و همچنین روند معاملات دارایی بدست خواهند آورد. معامله‌گران با بررسی این اندیکاتور نواحی حساس حمایتی و مقاومتی را شناسایی کرده و نقاط ورود و خروج معاملات خود را مشخص می‌کنند. از دیگر کاربردهای Ichimoku تشخیص روند صعودی یا نزولی قیمت دارایی و پیش‌بینی رفتار قیمت بر اساس میزان قدرت روند است.

اندیکاتور ابر ایچیموکو با نماد ichimoku cloud در بسیاری از پلتفرم‌های تحلیل مانند تریدینگ ویو و متاتریدر 4 و 5 استفاده می‌شود. به این ابزار معاملاتی در بازارهای مالی، کلود ایچیموکو نیز می‌گویند. اندیکاتور مورد بحث به دلیل داشتن سازوکار قوی و بهینه علاوه بر پلتفرم‌های نامبرده، در تمام صرافی‌های فارکس، کریپتوکارنسی، بورس، ارزهای دیجیتال و غیره نیز لیست شده است، بنابراین تریدرها بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های اضافی می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

شناسایی سیگنال‌های خرید و فروش با ایچیموکو

Ichimoku cloud یک سیستم معاملاتی بر اساس روند است، اما به دلیل اینکه روندها دائما در حال تغییر هستند، در هنگام بررسی نمودارها و خواندن اطلاعات آن‌ها باید احتمالات را نیز در نظر گرفت. این اندیکاتور مانند سایر روش‌های تحلیل تکنیکال ممکن است که سینگال‌های متناقضی را در بازارهای مالی بدون روند نشان دهد.

  • تلاقی خط تبدیل با خط پایه (Tenkan Sen / Kijun Sen Cross)

اگر محل قطع خط کیجون سن توسط خط تنکان سن از پایین رو به بالا باشد، نشان‌دهنده یک سیگنال خرید به تحلیل‌گران است. برعکس این عمل، یعنی در صورتی که خط تنکان سن، کیجون سن را از بالا به سمت پایین قطع نماید، سیگنال فروش صادر می‌شود.

سیگنال تقاطع خط تبدیل با خط پایه (تقاطع TK) در بسیاری از مواقع در نمودارهای دوره زمانی بلند مدت رخ می‌دهد. نحوه قطع کردن خط تنکان سن با کیجون سن، آلارم‌های خرید و فروش سهم را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. روند صعودی هنگامی اتفاق می‌افتد که Tenkan Sen از پایین به سمت بالا خط Kijun Sen را قطع می‌کند. در این شرایط با یکی از حالت‌های زیر روبرو هستیم:

  1. اگر تلاقی رخ داده در زیر ابر ایچیموکو باشد، نشان‌دهنده یک سیگنال صعودی ضعیف است.
  2. سیگنال صعودی خنثی هنگامی روی نمودار ظاهر می‌شود که دو خط درون ابر کومو یکدیگر را قطع کنند.
  3. در صورتی که محل تلاقی دو خط یاد شده بالای ابر کومو باشد، به معنای این است که یک روند صعودی قوی انجام گرفته است.

زمانی که Tenkan Sen خط Kijun Sen را از بالا به سمت پایین قطع کند، سیگنال نزولی رخ می‌دهد. قدرت روند نزولی بر اساس محل تلاقی دو خط توسط یکی از حالات زیر تعیین می‌شود:

  1. اگر محل تلاقی دو خط در بالای ichimoku cloud باشد، این روند یک سیگنال نزولی ضعیف است.
  2. سیگنال نزولی خنثی در صورتی اتفاق می‌افتد که تنکان سن و کیجون سن یکدیگر را داخل ابر کومو قطع کنند.
  3. سیگنال صعودی قوی نیز نتیجه تلاقی دو خط در زیر ابر کومو است.
  • تقاطع کیجون سن (Kijun Sen Cross)

سیگنال صعودی تقاطع کیجون سن هنگامی اتفاق می‌افتد که قیمت، خط پایه کیجون سن را از پایین به سمت بالا قطع کند. در این شرایط یکی از حالات زیر صورت خواهد گرفت:

  1. در صورتی که نقطه تلاقی در زیر ichimoku cloud باشد، یک سیگنال صعودی ضعیف خواهید داشت.
  2. زمانی که تقاطع کیجون سن در بالای ایچیموکو رخ دهد، سیگنال صعودی قوی دارید.
  3. تلاقی قیمت با خط کیجون سن در داخل این ابر، روند صعودی خنثی را نشان می‌دهد. 

سیگنال نزولی را نیز زمانی خواهید داشت که قیمت، خط Kijun Sen را از بالا به سمت پایین قطع کند. در این شرایط با یکی از سه حالت زیر روبرو هستید:

  1. اگر محل تلاقی قیمت با خط پایه در بالای ichimoku cloud باشد، سیگنال نزولی ضعیف دارید.
  2. تلاقی در داخل ابر کومو، روند نزولی خنثی را نشان می‌دهد.
  3. اگر تلاقی قیمت با خط کیجون سن در زیر ابر کومو باشد، یعنی روند صعودی قوی رخ داده است.
  • شکست کومو (Kumo Breakout)

این سیگنال هنگامی روی نمودار ظاهر می‌شود که قیمت از ابر کومو خارج شده یا از آن عبور کند. اگر قیمت از بالای ichimoku cloud به سمت بالا خارج شده باشد، روند صعودی صادر خواهد شد، اما در صورتی که قیمت از پایین این ابر به سمت پایین رفته باشد، نشان‌دهنده سیگنال نزولی است.

  • تقاطع سنکو اسپن (Senkou Span Cross)

تقاطع سنکو اسپن یا ناحیه پیشرو هنگامی اتفاق می‌افتد که ناحیه پیشرو اول (Senkou Span A) از ناحیه پیشرو دوم (Senkou Span B) عبور کند. محل تلاقی نشان‌دهنده این روند، 26 روز جلوتر از قیمت فعلی است. روند صعودی در هنگام تلاقی ناحیه پیشرو اول با ناحیه پیشرو دوم از پایین به سمت بالا رخ می‌دهد:

  1. اگر قیمت فعلی در زیر ichimoku cloud باشد، سیگنال صعودی ضعیف است.
  2. در صورتی که قیمت فعلی در داخل ابر کومو باشد، یک روند صعودی خنثی ایجاد می‌شود.
  3. اگر قیمت فعلی بالاتر از این ابر باشد، نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی است.

روند نزولی نیز به محض قطع ناحیه پیشرو دوم از بالا به سمت پایین توسط ناحیه پیشرو اول ظاهر می‌شود:

  1. اگر قیمت فعلی بالای ichimoku cloud باشد، با سیگنال نزولی ضعیف روبرو هستید.
  2. در صورتی که قیمت فعلی داخل این ابر باشد، روند نزولی خنثی ایجاد خواهد شد.
  3. اگر قیمت فعلی زیر ابر کومو باشد، سیگنال نزولی قوی را نشان می‌دهد.

شناسایی سیگنال‌های خرید و فروش با ایچیموکو

آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو در نکوموکو

آکادمی نکوموکو یک مجموعه پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف است. این آکادمی برای اولین بار آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو را با رویکرد ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. همچنین در نکوموکو با کاربرد ایچیموکو در تحلیل تکنیکال آشنا خواهید شد.

تیم تحقیقاتی آکادمی نکوموکو به دلیل بهره‌مندی از افراد متخصص و باتجربه توانسته استراتژی‌های خارق‌العاده‌ای را با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو به وجود آورد، بنابراین نکوموکو را می‌توان بهترین مکان برای یادگیری ابر ایچیموکو به زبان ساده همراه با پیش بینی قیمت دانست. 

نوشتن دیدگاه