بدنسازی طبیعی چقدر طول میکشد

داشتن بدنی عضلانی آرزوی افراد زیادی است اما تعداد نفراتی که گام در این مسیر می گذارند بسیار کم است. چرا که تصور اغلب مردم این است که برای رسیدن به این خواسته باید مدت زمان زیادی را صرف انجام تمرینات ورزشی سخت نمایند. از این رو این گروه با در اولویت قرار دادن دیگر برنامه های زندگی خود، از پا نهادن در این راه انصراف می دهند. اما آیا این مسئله واقعا حقیقت دارد؟ پاسخ این سوال منفی است. اگر چه رسیدن به فرم ایده آل بدنی و شکل گیری عضلات نیازمند تمرین و پشتکار زیاد است اما افراد می توانند در کنار سایر مشغله های شغلی و زندگی خود، با ممارست به بدنسازی بپردازند و به راحتی آرزوی خود را تبدیل به خاطره نمایند.
6 ماه، حداقل زمانی است که برای ایجاد تغییرات در عضلات باید در نظر گرفته شود. اگر دانستن این موضوع برایتان جالب بود و در شما انرژی لازم برای شروع فعالیت بدنسازی را ایجاد نمود، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید.

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات

حال که می دانیم بعد از طی یک دوره 6 ماهه می توان به اندامی دلخواه دست یافت، بهتر است باعواملی که در این پروسه تاثیر گذار هستند آشنا شویم.

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات

تغذیه: داشتن یک برنامه غذایی دقیق برای افرادی که مشغول انجام تمرینات بدنسازی هستند می تواند سرعت پیشرفت آنها را بیشتر نماید. از این رو لازم است تا علاقه مندان با مشورت با متخصصان و استفاده از یک رژیم غذایی منحصر به فرد که صرفاً برای ایشان تدوین شده است، مسیر پیش روی خود را هموار نمایند.
وراثت و ژنتیک: برای اینکه بدانیم بدنسازی طبیعی چقدر طول می کشد باید به عامل وراثت نیز توجه شود. چرا که ویژگی های بدنی افراد و نژادهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد لذا میزان پاسخگویی بدن به تمرینات انجام شده متغیر خواهد بود. در نتیجه ورزشکارانی که از نظر شرایط فیزیکی پتانسیل بالایی برای این کار دارند، سریع تر به نتیجه دلخواه و مطلوب خواهند رسید.
داشتن خواب کافی: لازم است علاقه مندان به این نکته توجه داشته باشند که صرف استراحت کردن نمی تواند برای ایشان مفید و کافی باشد. این گروه برای رسیدن به هدف تعیین شده خویش نیازمند هستند که به اندازه کافی بخوابند. تاثیر خواب عمیق در شکل گیری عضله قابل توجه است و کوتاهی در این امر می تواند بازه پاسخگویی بدن به تمرینات را بلند تر کند. پس بهتر است ساعات تماشای تلویزیون و فعالیت های دیگری از این دست، محدود شود تا فرصت کافی برای خوابیدن وجود داشته باشد تا بافت های آسیب دیده در طی روز قادر به ترمیم خود باشند. این مسئله تاثیر مستقیم بر میزان انرژی فرد در طی روز خواهد داشت.

عوامل موثر بر زمان بدنسازی و شکل گیری عضلات

سن: قطعاً افرادی که در سن پایین تر تمرینات بدنسازی خود را شروع می کنند شانس موفقیت بسیار بیشتری نسبت به دیگران دارند. چرا که با بالا رفتن سن احساس خستگی زودتر به سراغ انسان می آید و او را از کار و فعالیت باز می دارد.
تعدد و تنوع تمرینات: استفاده از تمرینات متنوع در طی روز می تواند باعث درگیر شدن تمام عضلات شده و شکل گیری همخوان عضلانی را برای بدن به وجود آورد. در نتیجه شاهد یک بدن عضلانی متناسب خواهیم بود. همچنین تعداد دفعات انجام هر تمرین نیز در شکل گرفتن سریع تر عضلات تاثیر گذار است.
ریکاوری: بعد از اتمام تمرینات روزانه بدنسازی باید فرصتی برای ریکاوری عضلات در نظر گرفته شود تا بدن بتواند قدرت از دست رفته خود را بازیابی کرده و توده عضلانی بسازد.

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر بدن به صورت طبیعی بدون استفاده از مکمل

مدت زمان تاثیر بدنسازی بر بدن به صورت طبیعی بدون استفاده از مکمل

با دانستن عواملی که می تواند بر سرعت بدنسازی و کسب موفقیت در این رابطه اثر گذار باشد، می توان این دوره را بهتر طی نمود. اگر همه شرایط لازم از تغذیه و خواب کافی تا ریکاوری و غیره به درستی اجرا شده باشند، فرد می توان در طی یک دوره 6 ماهه به میزان 2.5 تا 5 کیلو عضله بسازد. اینکه بدن افراد تحت شرایط یکسان چه مقدار عضله سازی کرده باشد، بستگی به وراثت و ویژگی های بدنی آنها دارد. حال اگر در انجام تمرینات وقفه ای ایجاد نشود، با گذشت یک سال میزان عضله سازی می تواند به حدود 9 تا 11 کیلو گرم برسد. که این مقدار افزایش در طول 6 ماه بسیار قابل توجه است.
لازم به ذکر است که در خلقت جهان برای رشد عضلات محدودیت در نظر گرفته شده است و این طور نیست که با انجام مستمر تمرینات بدنسازی هر ساله 11 کیلوگرم عضله تشکیل شود و این روند تنها تا یک جای خاص ادامه خواهد داشت. پس از رسیدن بدن به این جایگاه، افزایش تمرینات صرفاً موجب افزایش قدرت فرد خواهد شد و خبری از اضافه شدن عضله جدید نخواهد بود. اما لازم است برای حفظ قدرت بدنی و نگهداری نتایج حاصل از بدنسازی به تمرینات ادامه داده شود. مجموعه آچار تناسب به شما کمک می کند تا کاهش وزن راحت تری را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لاغری آسان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

نوشتن دیدگاه