همه چیز درباره لاغری با رژیم ویت واچرز Weight Watchers

رژیم لاغری ویت واچرز از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین رژیم‌های لاغری در دنیا به حساب می‌آید. ماموریت اصلی این رژیم لاغری، نظارت بر وعده‌های غذایی و بررسی میزان کالری غذاها است. فردی که از رژیم غذایی ویت واچرز استفاده می‌کند، هیچ گونه غذایی را حذف نخواهد کرد. بلکه تنها حجم غذاهای سالمی که استفاده می‌کند، را کاهش خواهد داد.

اشخاصی که بتوانند رژیم لاغری ویت واچرز را با دقت و حوصله پیگیری کنند، در مدت یک ماه، ۳ کیلوگرم وزن از دست می‌دهند. بدون آنکه تاثیر سویی بر بدن آن‌ها داشته باشد. عمده تمرکز رژیم غذایی Weight Watchers، بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات است. البته پروتئین‌های بدون چربی و آجیل و مغزها نیز در لیست خوراکی‌های مجاز این رژیم غذایی قرار دارند.

ویت واچرز یک نرم‌افزار کاهش وزن نیز است که از وزن شما مراقبت می‌کند. شما می‌توانید بر اساس انتخاب غذای خود امتیاز کسب کنید. این یک نیرو محرکه برای ادامه دادن رژیم غذایی محسوب می‌شود. بزرگترین امتیازی که می‌توان برای رژیم Weight Watchers در نظر گرفت، دائمی بودن آن است.

رژیم ویت واچرز چیست؟

رژیم لاغری ویت واچرز از شناخته شده‌ترین برنامه‌های لاغری در دنیا است. این رژیم غذایی تلاش می‌کند تا وعده‌های غذایی سالم را پیشنهاد دهد. هدف از برنامه غذایی Weight Watchers، کنترل میزان کالری وعده‌های غذایی و مصرف غذاهای سالم است. کسانی که از رژیم غذایی ویت واچرز استفاده می‌کنند، هیچ گونه غذایی را حذف نخواهند کرد. در واقع، فرد از همه گروه‌های غذایی به طور کنترل شده و سالم استفاده می‌کند. البته این رژیم غذایی نیز مانند هر برنامه لاغری دیگری، بایدها و نبایدهایی دارد. با این حال، منعطف بودن رژیم لاغری ویت واچرز اصلی‌ترین مزیت آن به حساب می‌آید. ویت واچرز را می‌توان یک رژیم دائمی دانست. زیرا حتی پس از رسیدن به وزن ایده آل نیز می‌توانید همچنان آن را ادامه دهید.

رژیم ویت واچرز چیست؟

اثربخشی، پایداری و انعطاف پذیری در رژیم ویت واچرز

رژیم لاغری ویت واچرز، با کنترل مقدار کالری غذا به لاغر شدن فرد کمک می‌کند. ضمن اینکه تلاش این برنامه، بر انتخاب غذاهای سالم است. بنابراین فرد علاوه بر کاهش وزن حساب شده، سلامت جسمانی خود را نیز حفظ خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رژیم غذایی ویت واچرز، عدم حذف گروه‌های غذایی است. یعنی شما می‌توانید تمامی گروه‌های غذایی را به اندازه کافی دریافت کنید. این موضوع از انعطاف پذیری این رژیم غذایی ناشی می‌گردد. هر چند رعایت بایدها و نبایدهای این رژیم، کمک می‌کند تا شما تنها مواد غذایی سالم را مصرف کنید.

برای مثال، مصرف پروتئین در رژیم Weight Watchers اهمیت بسیاری دارد. اما شما باید پروتئین بدون چربی را استفاده کنید. مثلا از بین گوشت‌های کبابی بهتر است گوشت سینه مرغ گریل شده را انتخاب کنید. زیرا گوشت قرمز کبابی دارای چربی بوده و امتیاز شما را در رژیم لاغری ویت واچرز کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی Weight Watchers، یک رژیم اثربخش به حساب می‌آید. زیرا اگر فرد تمامی نکات مربوط به آن را رعایت کند، در طول یک ماه می‌تواند حدود ۳ کیلوگرم وزن خود را کاهش دهد. این مقدار کاهش وزن در طول یک ماه، کاملا استاندارد و حساب شده است. بنابراین هیچ گونه آسیب جسمانی برای فرد در پی نخواهد داشت.

اثربخشی، پایداری و انعطاف پذیری در رژیم ویت واچرز

مواد غذایی مجاز در رژیم لاغری ویت واچرز

رژیم لاغری ویت واچرز همواره به افراد کمک می‌کند تا از مواد غذایی سالم استفاده کنند. این برنامه رژیمی هیچ گونه گروه غذایی را از تغذیه فرد حذف نمی‌کند؛ اما بر مصرف برخی از گروه‌ها تاکید بیشتری دارد که عبارتند از:

  • انواع میوه
  • انواع پروتئین‌های بدون چربی
  • سبزی‌های نشاسته‌دار و بدون نشاسته
  • تخم مرغ
  • غذاهای دریایی و ماهی
  • روغن‌های سالم مانند روغن زیتون
  • غلات کامل
  • عدس و لوبیا
  • لبنیات فاقد چربی
  • آجیل‌ها و مغزها
  • کربوهیدرات‌های دارای فیبر کافی مانند برنج قهوه‌ای و سیب زمینی شیرین
  • آووکادو
  • توفو

نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که رژیم لاغری ویت واچرز به دنبال سالم خواری است. بنابراین هر نوع ماده غذایی سالم می‌تواند در این رژیم غذایی جای گیرد. البته با این شرط که کالری آن مقدار کنترل شده‌ای داشته باشد.

غذاهای غیرمجاز در سیستم ویت واچرز        

هدف اصلی در رژیم لاغری ویت واچرز، مصرف مواد غذایی سالم است بنابراین تمامی غذاهای ناسالم باید از برنامه غذایی روزانه شما حذف گردند. هر گونه ماده غذایی که حاوی روغن‌های اشباع یا قند صنعتی باشد، در این گروه قرار می‌گیرند. غذاهای فرآوری شده و صنعتی نیز باید به طور کامل از برنامه غذایی شما حذف گردند. برخی از محدودیت‌های غذایی که در رژیم لاغری ویت واچرز اهمیت دارند، عبارتند از:

  • انواع نوشیدنی‌های قندی و شکردار
  • بستنی‌های پرچرب و شیرین
  • فست فودها و غذاهای فرآوری شده
  • انواع نوشیدنی‌های الکل‌دار
  • چیپس سیب زمینی
  • هرگونه غذایی که حاوی چربی‌های اشباع شده باشد
  • کره
  • شیرینی‌های صنعتی
  • کیک‌هایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند

غذاهای غیرمجاز در سیستم ویت واچرز        

عوارض و معایب برنامه غذایی لاغری ویت واچرز

رژیم لاغری ویت واچرز مزایای زیادی برای سلامت جسمانی افراد دارد. اما همین برنامه غذایی، ممکن است اختلالاتی در زندگی شخص ایجاد کند. برای مثال، کسی که از رژیم غذایی Weight Watchers استفاده می‌کند، باید به طور مرتب کالری مواد غذایی را اندازه بگیرد. این کار در طولانی مدت می‌تواند برای شخص خسته‌کننده باشد. همچنین، انتخاب غذای سالم در هر وعده، منجر به دریافت امتیاز در برنامه Weight Watchers می‌شود بنابراین این مساله می‌تواند به یک استرس روزانه برای فرد تبدیل گردد. مسلما هر موضوعی که تنش و استرس روزانه شما را زیاد کند، نمی‌تواند مفید واقع شود.

پیش از این اشاره کردیم که انعطاف پذیری رژیم لاغری ویت واچرز، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چرا که با وجود این وضعیت، فرد می‌تواند در مهمانی یا رستوران هر آنچه دوست دارد، میل کند. اما برای شخصی که نمی‌تواند اشتها یا میل شخصی خود را کنترل نماید، این موضوع یک عیب محسوب می‌شود. در حالت کلی، رژیم غذایی Weight Watchers یک رژیم وقت گیر و زمانبر است. زیرا شما برای هر وعده غذایی، باید مقدار غذا و کالری آن را در نظر داشته باشید. تمرکز کافی، دقت و صرف زمان در به سرانجام رساندن این رژیم غذایی نقش مهمی دارد. بسیاری از افراد می‌توانند مدیریت این رژیم را تا انتها ادامه دهند.

 

نوشتن دیدگاه