نمونه رژیم روزه داری

رژیم فستینگ یا روزه داری یکی از انواع رژیم های غذایی است که می تواند به کاهش وزن سریع شما کمک بسیار زیادی کند. رژیم روزه داری، دارای تنوع زیادی است که از جمله آن ها می توان به رژیم 8 16، رژیم 12 12، رژیم 18 6 و ... اشاره کرد. عامل تعیین کننده انواع رژیم فستینگ، مدت زمان ناشتایی و خوردن است. در واقع اگر افراد به مدت 8 ساعت در روز غذا بخورند و 16 ساعت در روز ناشتا باشند، رژیم 8 16 را رعایت خواهند کرد. یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد کاهش وزن با رژیم فستینگ را دارند، این است که نمونه رژیم روزه داری را دریافت کنند و مطابق با این نمونه یک روش مناسب برای روزه داری را داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم نمونه رژیم فستینگ 8 16 را به شما ارائه کنیم تا اگر قصد لاغری و کاهش وزن را دارید، بتوانید با این رژیم به وزن ایده آل برسید. توجه داشته باشید که این نوع رژیم بر پایه کالری نقصان است، یعنی اینکه میزان کالری دریافتی در رژیم روزه داری کاهش پیدا می‌کند و می توان از همین طریق شاهد لاغری و کاهش وزن بود.

نمونه رژیم فستینگ 16 8    

رژیم فستینگ 8 16 یکی از محبوب ترین رژیم های لاغری است که افراد باید در آن 16 ساعت ناشتا باشند و غذا نخورند و فقط 8 ساعت باقیمانده را غذا می خورند. این نمونه رژیم فستینگ به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و سطح انسولین خود را کنترل کنید. با وجود رژیم فستینگ 8 16، افراد به کاهش وزن ایده آل می رسند و می توانند شاهد سلامت عمومی بدن خودشان نیز باشند. یکی از انواع نمونه های رژیم فستینگ و لاغری 8 16 به صورت زیر می باشد.

  • صبحانه:

در وعده صبحانه رژیم فستینگ می توانید غذاهای غنی و مغذی میل کنید. تخم مرغ نیمرو یا آب پز، پنیر، نان کامل گندم و سبزیجات تازه همگی می توانند به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار گیرند.

  • میان وعده:

میان وعده برای رژیم روزه داری 8 16 بسیار حائز اهمیت است. میان وعده های مغذی مانند مغزهای خشک، ماست و میوه همگی می توانند به سلامت بدنی و کاهش وزن کمک بسیار زیادی کنند.

  • ناهار:

ناهار باید غنی از ویتامین ها و پروتئین باشد. سالاد سبزیجات، مرغ، ماهی سرخ شده یا آب پز، سوپ سبزیجات، ساندویچ تن ماهی، سالاد تن ماهی و سالاد مرغ از جمله غذاهای مفید برای وعده ناهار محسوب می شوند.

  • شام:

در صورتی که با توجه به رژیم روزه داری خودتان نیاز به میل کردن شام دارید، می توانید از خورشت گوشت، مرغ با برنج، سبزیجات پخته، ماست و خیار و ... استفاده کنید.

نمونه رژیم فستینگ 16 8    

نکات مهم برای نمونه رژیم روزه داری 8 16

نمونه رژیم روزه داری ذکر شده و غذاهای توصیه شده باید با توجه به زمان روزه داری و غذا خوردن رژیم شما تعیین شوند، بنابراین با توجه به اینکه شما به مدت 16 ساعت ناشتا هستید و فقط آب و مایعات بدون افزودنی های قندی مصرف می کنید، نیازی نیست که هم وعده صبحانه، هم وعده ناهار و هم وعده شام را میل کنید. بسته به ساعات غذا خوردن می توانید هر یک از این وعده های غذایی خود را انتخاب نمایید. نکات دیگری نیز برای رژیم روزه داری 8 16 وجود دارند که باید آن ها را رعایت کنید و با توجه به این موارد، به کاهش وزن خودتان کمک کنید.

  • زمان مناسبی را برای رژیم روزه داری 8 16 انتخاب کنید. بسته به شرایط زندگی خودتان، این زمان می تواند متفاوت باشد. به طور مثال افرادی که باید حتما ناهار میل کنند، می توانند از 8 شب تا 12 ناشتا باشند و مابقی روز را غذا بخورند.
  • تغییرات در زمان روزه داری و رژیم لاغری بهتر است انجام نشود. در واقع یک روتین منظم را برای رژیم روزه داری خودتان انتخاب کنید و آن را تغییر ندهید.
  • غذاهای سالم در زمانی که باید غذا میل کنید، مصرف شوند. از مصرف غذاهای پر کالری، پر چربی و پرشکر جدا خودداری کنید و به جای آن غذاهای حاوی پروتئین، فیبر و ویتامین میل کنید.
  • نوشیدن آب و مایعات زیاد در حین روزه داری مجاز است. می توانید از چای سبز، چای گیاهی و یا قهوه بدون شکر نیز در طول روز استفاده کنید.
  • ورزش کردن یکی از عوامل موفقیت در رژیم فستینگ 8 16 است. ورزش کردن می تواند به سوزاندن چربی های بدن کمک کند و باعث تقویت عضلات نیز شود. برای بهبود خلق و خو نیز ورزش کردن به شما کمک بسیار زیادی می کند.

نکات مهم برای نمونه رژیم روزه داری 8 16

نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی

دکتر کرمانی یکی از مجرب ترین پزشکان در حوزه رژیم لاغری است. طبق عقیده دکتر امکان لاغری سریع و اصولی با رژیم فستینگ امکان پذیر است، اما حتما باید با توجه به نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی به فکر لاغری و کاهش وزن اصولی باشید. نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی باید از سوی خود دکتر و با دریافت مشاوره دریافت گردد.

 

نوشتن دیدگاه