رژیم فستینگ چند کیلو کم میکند

اگر به دنبال لاغری سریع هستید، احتمالا نام رژیم فستینگ را شنیده اید. این نوع رژیم به عنوان یکی از روش های لاغری سریع در جهان شناخته می شود که عملکرد آن تا حد زیادی برای بهبود سلامت عمومی بدن و درمان مشکلات جسمی ناشی از چاقی اثبات شده است. رژیم فستینگ بر پایه رژیم ناشی از روزه داری است. افرادی که با اضافه وزن و چاقی مواجه هستند، می توانند با نخوردن غذا در بازه زمانی خاصی از روز، به کاهش دریافت کالری در طول روز کمک کنند و شاهد کاهش وزن خودشان باشند.

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد لاغری سریع با رژیم فستینگ را دارند، این است که نمی دانند این نوع رژیم می تواند تا چند کیلو به کاهش وزن آن ها کمک کند؟ اگرچه شرایط جسمی هر فرد و همچنین نحوه رعایت رژیم روزه داری تاثیر زیادی روی وزن کاسته شده با رژیم فستینگ دارند، اما باز هم می توان با توجه به آمار موجود در این مورد صحبت کرد. اگر می خواهید بدانید با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ این مقاله را بخوانید.

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟

در پاسخ به سوال با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟ باید کمی جزئیات این رژیم را بازتر کرد. یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد گرفتن رژیم لاغری برای کاهش وزن را دارند، این است که بتوانند با رژیم در کوتاه ترین زمان ممکن لاغر شوند. اگرچه لاغری سریع می تواند ضرر و زیان زیادی را برای سلامت عمومی بدن به همراه داشته باشد؛ اما باز هم در صورت نیاز و رعایت یک رژیم مناسب به همراه مصرف مواد مغذی در طول رژیم، می تواند به کاهش وزن سریع و بدون عارضه کمک بسیار زیادی کند.

رژیم فستینگ جزء رژیم های لاغری سریع است. میزان کم کردن وزن با این نوع رژیم، بستگی به شرایط جسمی هر فرد و نوع رژیمی که انتخاب کرده اید دارد، چرا که هر یک از رژیم های فستینگ بسته به زمان روزه داری، اثربخشی متفاوتی دارند. معمولا افرادی که به درستی قوانین این رژیم را رعایت کنند، می توانند هر ماه حدود  1 الی 2 کیلوگرم وزن خودشان را کاهش دهند.

با رژیم فستینگ چند کیلو لاغر می شویم؟

چرا با رژیم فستینگ چاق شدم؟

دیده شده است که برخی از افراد با رعایت رژیم فستینگ چاق شده اند. دلیل این موضوع می تواند عدم رعایت مناسب رژیم غذایی باشد. مصرف کالری بسیار بالا در زمان میل کردن غذا نیز عامل دیگری است که باعث افزایش وزن در رژیم فستینگ خواهد شد. در واقع افرادی که این رژیم را برای کاهش وزن انتخاب می کنند، تصور می کنند که چون ساعاتی از روز را روزه دار هستند، می توانند در ساعات دیگر غذای زیادی بخورند. در چنین شرایطی کالری نقصانی برای لاغری و کاهش وزن به وجود نخواهد آمد. حتی ممکن است برخی از افراد شاهد افزایش وزن نیز باشند، بنابراین اگر با رعایت این نوع رژیم احساس می کنید که وزن شما افزایش پیدا کرده است، بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما، بهترین روش رژیم را پیشنهاد کند.

برای اثربخشی بهتر رژیم فستینگ چه کنیم؟

برای اینکه با رژیم فستینگ وزن بیشتری کم کنید، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • رژیم فستینگ از طریق کاهش کالری روزانه باعث لاغری و کاهش وزن می شود، از این رو در زمان مجاز به خوردن غذا، از خوردن غذاهای پرکالری خودداری کنید.
  • ورزش بهترین راهکار برای لاغری با رژیم فستینگ است. در زمانی که غذا میل می کنید، می توانید ورزش منظم نیز داشته باشید تا بخشی از کالری دریافتی شما بسوزد.
  • حتما برای رعایت رژیم فستینگ یا روزه داری با یک پزشک متخصص مشورت کنید. چون ممکن است برخی از افراد به واسطه شرایط جسمی خودشان، قادر به رعایت این نوع رژیم نباشند.
  • رژیم فستینگ دارای تنوع بالایی است که هر کدام مدت زمان روزه داری متفاوتی دارند. لزوما سخت ترین نوع رژیم روزه داری به کاهش وزن سریع شما کمک نمی کند و باید حتما مطابق با شرایط جسمی خودتان، بهترین نوع رژیم را انتخاب کنید.
  • رژیم فستینگ می تواند باعث افت قند خون در زمان روزه داری شود. اگر با مشکلی در حین رعایت این رژیم مواجه شدید، به خودتان سخت نگیرید و سایر رژیم های لاغری را امتحان کنید.

برای اثربخشی بهتر رژیم فستینگ چه کنیم؟

کیا با رژیم فستینگ لاغر شدن؟

واقعیت این است که لاغری با رژیم فستینگ یک آرزو نیست و این روزها بسیاری از افراد با این رژیم غذایی به لاغری و کاهش وزن رسیده اند. اکثر افرادی که از این رژیم برای کاهش وزن و لاغری کمک گرفته اند، به موفقیت رسیده اند و این یعنی اینکه درصد موفقیت برای لاغری با این رژیم بسیار بالا است. فقط باید برای اینکه اثربخشی این رژیم را روی کاهش وزن خودتان ببینید، تلاش خودتان را برای رعایت حداکثری این رژیم بکنید.

 

نوشتن دیدگاه