بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری

بر اساس نتایج منتشر شده از مطالعات، مصرف سیب تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد. این میوه سرشار از پلی فنول، فیبر رژیمی، کاروتنوئید و سایر مواد مغذی است که به چربی‌سوزی بیشتر بدن کمک می‌کنند. البته برای اثربخشی بیشتر، بهتر است که نوع ارگانیک این نعمت بهشتی را تهیه کرده و به همراه پوست بخورید، زیرا 50 درصد فیبر این میوه درون پوست آن وجود دارد. سوال بسیاری از افراد این است که بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری چه وقت است؟ این میوه را شب قبل از خواب بخوریم یا صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنیم؟ در این مطلب به این پرسش‌ها به طور کامل پاسخ داده‌ایم، پس برای یافتن جواب خود با ما همراه باشید. 

برای لاغری سیب را شب بخوریم یا روز؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که بهترین زمان برای خوردن سیب به منظور کاهش وزن، نیم ساعت پیش از یک وعده غذایی پرکالری است، بنابراین شما باید بسته به اینکه شب یا صبح وعده پرکالری مصرف می‌کنید، سیب را پیش از آن میل کنید. به طور قطع نمی‌توان گفت که این میوه را شب یا صبح بخورید تا لاغر شوید، چرا که غذای مصرفی و میزان کالری وعده‌های غذایی هر شخصی نسبت به شخص دیگر متفاوت است.

به یاد داشته باشید که این میوه خوشمزه به تنظیم اشتها کمک کرده و از فشار اکسیداتیو محافظت می‌کند. لذا خوردن این میوه باعث می‌شود که کالری کمتری در طول روز مصرف نمایید. فیبر موجود در این خوراکی به محض ورود به معده، احساس گرسنگی را در انسان کاهش می‌دهد. در صورتی که یک لیوان آب هم در کنار خوردن این خوراکی بنوشید، نتیجه بهتری در کاهش وزن خواهید گرفت. بدین ترتیب کمتر غذا خورده و احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

برای لاغری سیب را شب بخوریم یا روز؟

سیب و تاثیر آن در احساس سیری طولانی مدت

برای کاهش وزن باید میزان مصرف کالری خود را در طول روز کاهش دهید. در یک رژیم غذایی با 2000 کالری باید 28 گرم فیبر مصرف شود. برنامه غذایی که در آن فیبر کمتری وجود داشته باشد، باعث چاقی و اضافه وزن می‌گردد.

خوراکی مورد بحث از پکتین (نوعی فیبر حلال) تشکیل شده  که با سرکوب کردن هورمون گرسنگی موجب بهبود پروسه کاهش وزن می‌شود. همچنین این ماده مقدار زیادی آب را جذب کرده و توده بدنی را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب فرد با خوردن این خوراکی احساس سیری طولانی مدت‌تری داشته و کالری کمتری مصرف خواهد کرد.

همچنین شاخص گلایسمیک در این نعمت بهشتی معادل 39 است، در نتیجه این خوراکی سطح قند خون را خیلی بالا نمی‌برد، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از افزایش وزن، سیب را به میان وعده خود بیفزایید. قند این میوه از نوع فروکتوز است که از طریق کبد می‌سوزد و موجب بالا رفتن قند خون نمی‌شود. با این وجود، مصرف این خوراکی بهشتی نسبت به شکر یا عسل سطح انرژی فرد را برای مدت بیشتری بالا نگه می‌دارد.

به یاد داشته باشید که یک سیب متوسط تنها 96 کالری دارد. البته آب این میوه به دلیل نداشتن فیبر باعث کاهش گرسنگی نخواهد شد، اما دارای قند و کالری بالایی است، بنابراین آبمیوه به خصوص اگر قبل از خواب مصرف شود، موجب اضافه وزن افراد می‌شود. 

سیب و تاثیر آن در احساس سیری طولانی مدت

سیب، یک میان وعده سالم و تاثیرگذار برای کاهش وزن

به شما توصیه می‌کنیم که بین وعده‌های غذایی خود سیب میل کنید؛ زیرا این میوه در کاهش وزن مفید است. همچنین خوردن یک سیب متوسط در هر زمان که احساس گرسنگی داشتید، ایده خوبی است. این خوراکی با داشتن کمتر از 100 کالری تا وعده بعدی غذایی شما را سیر نگه می‌دارد.  

خوردن میوه‌هایی همچون سیب و موز برای کاهش وزن مناسب است. این خوراکی‌ها علاوه بر داشتن قند، مقدار زیادی فیبر و ویتامین دارند که برای تنظیم سوخت‌وساز بدن مفید هستند. میوه بهشتی مورد بحث علاوه بر تاثیرگذاری بر کاهش وزن، شاخص توده بدنی را نیز کمتر می‌کند. البته بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری هنگامی است که در کنار آن، یک غذای سالم مصرف شود.  

مصرف میوه‌های مختلف به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف در آن‌ها خواص زیادی را به بدن انسان می‌رسانند. شما می‌توانید مقداری دارچین روی این میوه بهشتی ریخته و سطح گلوکز خون خود را پس از صرف هر وعده غذایی کاهش دهید. این ترکیب خاصیت ضد دیابت نیز دارد و مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.

 

 

نوشتن دیدگاه