رژیم شوک سه روزه شیر و خرما

برای لاغری و تناسب اندام، رژیم‌های بسیاری وجود دارند؛ رژیم شیر و خرما یکی از این رژیم‌های موثر برای لاغری شناخته شده است. این رژیم شامل مصرف مقدار محدود شیر و خرما در طول سه روز متوالی است که باعث کاهش وزن سریع می‌شود. شیر و خرما دو ماده مغذی مفید هستند و ارزش غذایی بالا دارند. این دو ماده غذایی نیازهای بدن به ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی را تأمین می‌کنند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رژیم شیر و خرما یک رژیم سرشار از مواد مغذی برای کاهش وزن

رژیم شیر و خرما از جمله رژیم‌های غذایی سریع برای کاهش وزن است. در رژیم شیر و خرما در هر وعده غذایی از 7 دانه خرما با یک لیوان شیر کم چرب استفاده می‌شود. با این رژیم می‌توان بین 3 تا 4 کیلو در هفته وزن کم کرد. ترکیب شیر و خرما کالری پایینی دارد و سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم، آهن، پروتئین، فسفر، روی و ویتامین‌ها است. این رژیم فقط برای افراد سالم و حداکثر تا 7 روز مناسب است؛ زیرا فاقد سایر عناصر غذایی بوده و حتما باید قبل از گرفتن رژیم با پزشک متخصص مشورت شود تا اطمینان حاصل کنید آیا برایتان مناسب است یا نه.

خرما به خاطر داشتن فیبر برای سلامت دستگاه گوارش مفید است و از یبوست جلوگیری می‌کند و باعث افزایش کارایی عملکرد مغز و افزایش تمرکز می‌شود. بهترین جایگزین برای قند و شکر است و برای کسانی که علاقه شدید به مصرف شیرینی‌جات دارند؛ مناسب است. خرما سرشار از فسفر، پتاسیم، منزیم است و برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

شیر حاوی کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامینk ،D  و پروتئین بالا است. نوشیدن شیر برای داشتن استخوان‌های قوی و بهبود عملکرد بدن نقش موثری دارد. به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. شیر بدن را از سموم پاکسازی کرده و در آرامش اعصاب نقش موثری دارد.  ترکیب شیر و خرما برای سلامتی مفید است؛ زیرا سرشار از مواد مغذی است و به رفع خستگی و کاهش وزن کمک می‌کند؛ ولی تنها استفاده از این دو ماده مغذی برای مدت طولانی مناسب نیست و عوارض بسیاری دارد.

رژیم شیر و خرما یک رژیم سرشار از مواد مغذی برای کاهش وزن

دستور رژیم سه روزه شیر و خرما

برنامه رژیم 3 روزه شیر و خرما شامل، خوردن 21 عدد خرما و 3 لیوان شیر در طول روز است که روش آن مطابق با این برنامه است:

  • صبحانه= 7 عدد خرما + 1 لیوان شیر کم چرب
  • ناهار= 7 عدد خرما + 1 لیوان شیر کم چرب
  • شام= 7 عدد خرما + 1 لیوان شیر کم چرب

دستور رژیم سه روزه شیر و خرما

ضررهای رژیم شیر و خرما

این رژیم تنها بر پایه دو ماده غذایی شیر و خرما است و با وجود لاغری سریع برای سلامتی مضر بوده و ممکن است به دلیل محدودیت شدید در مصرف مواد غذایی و عدم تنوع غذایی مشکلاتی را برای سلامتی به همراه داشته باشد. برخی از ضررهای این رژیم عبارتند از:

  • کمبود آب بدن: کسانی که از این رژیم پیروی می‌کنند برای کاهش وزن مایعات کمتری می‌نوشند در نتیجه، بدنشان به کم آبی دچار می‌شود.
  • افزایش قند خون: خوردن خرمای زیاد ممکن است؛ باعث افزایش قند خون شود. این رژیم برای افرادی که دیابت دارند و همچنین افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی هستند؛ مناسب نیست. حتماً باید با پزشک مشورت کنید تا بدانید در روز مجاز به خوردن چه تعداد خرما هستید.
  • کاهش عملکرد عضلات: این رژیم به دلیل کم کالری بودن باعث از دست دادن چربی می‌شود که همین امر سبب کاهش وزن و تحلیل رفتن قدرت عضلات خواهد شد.

به علاوه رژیم‌های غذایی کوتاه مدت و فقط مبتنی بر مصرف چند ماده غذایی به طور معمول باعث ایجاد الگوهای غذایی ناسالم و افزایش وزن پس از پایان رژیم می‌شوند. رژیم سه روزه لاغری شیر و خرما ممکن است برای کاهش وزن در مدت کوتاه مفید باشد؛ اما باید توجه داشت که این رژیم بسیار محدود و ناپایدار است و می‌تواند باعث کمبود مواد غذایی اساسی در بدن شود.

در صورتی که قصد دارید در مدت سه روز وزن خود را کم کنید؛ رژیم شیر و خرما به شما کمک خواهد کرد. در این روش شما به مدت 3 روز به شکل برنامه‌ریزی شده؛ رژیم غذایی را دنبال می‌کنید و به کمک آن تا 4 کیلوگرم وزن خود را کاهش می‌دهید. این رژیم تنها برای ایجاد شوک در بدن مناسب است و برای برخی از افراد ممکن است ناسازگار باشد و به دلیل کمبود تنوع و مواد مغذی کافی، قابلیت ادامه طولانی مدت نداشته باشد. حتماً باید قبل از گرفتن هر گونه رژیم غذایی با یک متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید تا از اثرات جانبی و احتمالی آن آگاه شوید و رژیمی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شخصی و سلامتی شما باشد.   

 

 

نوشتن دیدگاه