رژیم شوک سه روزه سیب زمینی و تخم مرغ

داشتن اندام ایده‌آل برای همه افراد یک هدف بسیار بزرگ است؛ اما زندگی شهری و آپارتمانی، غذاهای فست فودی، کارهای کامپیوتری و ... داشتن اندامی لاغر و زیبا را بسیار سخت کرده است. افراد برای لاغر شدن به شیوه‌های گوناگونی متوسل می‌شوند؛ یکی از شیوه‌های پر طرفدار رژیم‌های غذایی است؛ اما رژیم‌ها هم تنوع بسیار زیادی دارند. در ادامه این مطلب قصد معرفی دو نوع رژیم را داریم که به رژیم شوک سه روزه معروف هستند؛ فقط قبل از مطالعه به این موضوع توجه کنید که تصمیم گیری‌هایی که به سلامتی مربوط است به دقت زیادی نیاز دارد؛ به همین دلیل برای داشتن یک رژیم سالم، اصولی و متناسب با سبک زندگی خود از متخصصین این رشته کمک بگیرید.

با رژیم شوک سه روزه سیب زمینی ۳ روزه ۵ کیلو لاغر شوید

این رژیم بر پایه سیب زمینی است؛ یعنی در تمام وعده‌ها و میان وعده‌ها شما سیب زمینی را در قالب آب‌پز، بخارپز، تنوری و کبابی مصرف می‌کنید. مکمل این رژیم ماست است.

مزایای رژیم سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین صیفی‌جات در سبد خانواده ایرانی، خواص زیادی دارد. در اواخر سال ۱۸۴۰ این رژیم توسط یک دکتر ابداع شد. سیب زمینی جزو مواد غذایی است که فاقد چربی است؛ به علاوه دارای کربوهیدرات و فیبر است. کالری کم سیب زمینی هم باعث افزایش طرفداران این رژیم شده. از سری مزایای این رژیم عبارت‌اند از:

  • سیرکنندگی بالا: سیب زمینی به علت کربوهیدرات و نشاسته‌ای که دارد می‌تواند مدت زمان بیش‌تری شما را سیر نگه دارد.
  • هزینه کم: خیلی از مردم نمی توانند بسیاری از رژیم‌ها را استفاده کنند؛ این رژیم‌ها با استفاده از مواد غذایی خاص و گران قیمت مثل بخش‌های گران گوشت، هزینه بسیار بالایی دارند. رژیم سه روزه سیب زمینی بر خلاف رژیم‌های خاص هزینه بسیار کمی دارد؛ در این رژیم شما فقط نیاز به تامین سیب زمینی دارید.
  • نتیجه چشمگیر در مدت زمان کم: به طور میانگین افرادی که این رژیم را گرفتند در مدت زمان سه روز توانستند تا ۵ کیلو وزن کم کنند.

مزایای رژیم سیب زمینی

معایب رژیم سیب زمینی

در این رژیم شما باید مصرف هر چیز غیر سیب زمینی را محدود کنید؛ پس به طور طبیعی از دریافت بعضی مواد معدنی و مغذی بهره‌مند نمی‌شوید. از معایب این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع کم: مصرف مداوم سیب زمینی باعث می‌شود افراد میل و رغبت خود را از دست داده و اراده کم‌تری در برابر نخوردن داشته باشند.
  • مناسب نبودن برای همه افراد: نشاسته زیاد سیب زمینی این رژیم را برای افراد مبتلا به دیابت ممنوع می‌کند.

نحوه گرفتن رژیم شوک سه روزه سیب زمینی

به طور معمول برنامه این رژیم سه روزه است. در روز اول در وعده صبحانه یک عدد سیب زمینی آب‌پز به همراه یک پیمانه ماست میل کنید. برای ناهار می‌توانید ۲ عدد سیب زمینی آب‌پز یا کبابی را به همراه یک پیمانه ماست مصرف کنید؛ و در وعده شام به ۲ پیمانه ماست کفایت کنید.

در روز دوم برای صبحانه یک پیمانه ماست، در ناهار مثل روز اول و برای شام ۱ عدد سیب زمینی به همراه ۱ پیمانه ماست در  نظر گرفته شده.

روز سوم هم شامل یک سیب زمینی برای صبحانه، یک سیب زمینی به همراه یک پیمانه ماست برای ناهار و یک پیمانه ماست در شام است.

رژیم شوک سه روزه تخم مرغ

رژیم سه روزه تخم مرغ، تنها بر پایه تخم مرغ است؛ اما شما با اضافه کردن سبزیجات پخته نظیر هویج، کلم بروکلی و ... به این رژیم تنوع بدهید.

رژیم شوک سه روزه تخم مرغ

  • روز اول: در صبحانه ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز+ ۲ عدد گوجه و یک فنجان چای سبز. در ناهار۲ عدد سفیده به همراه ماهی آب‌پز و برای شام یک عدد تخم‌ مرغ آب‌پز به همراه سبزیجات پخته
  • روز دوم: برای صبحانه ۲ عدد تخم مرغ + چای سبز. در ناهار ۲ عدد سفیده + کمی مرغ آب‌پز؛ و شام تخم مرغ + شیر کم‌چرب
  • روز سوم: برای صبحانه ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز+ یک لیوان آب گوجه‌فرنگی. ناهار دو عدد تخم مرغ و گوشت پخته؛ و در شام دو عدد تخم مرغ و یک عدد سیب زمینی

رژیم‌های شوک به علت محدودیت در منابع غذایی باعث آسیب به بافت‌های عضلانی و عصبی می‌شوند؛ بهتر است این رژیم را به مدت سه روز در هفته استفاده کنید و باقی روزها با خوردن انواع مواد غذایی کمبودها را جبران کنید.

 

نوشتن دیدگاه