با روزه گرفتن چند کیلو لاغر می شویم

روزه گرفتن در عین حال که یک فریضه الهی است، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. تا جایی که بسیاری از متخصصین و پزشکان برجسته خارجی رژیم روزه داری سی روزه و یا چهل روزه را برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها، از جمله تخریب سلول‌ های سرطانی مفید دانسته ‌اند.

شما با روزه‌ داری علاوه بر اینکه فریضه دینی خود را به جا می‌ آورید؛ می‌ توانید به سلامت بدن خود نیز کمک کنید. یکی از فواید روزه داری آب کردن چربی‌ های مضر و اضافی در شکم و پهلوها است. اگر شما هم دوست دارید که در ماه رمضان چربی‌ های اضافی خود را از بین ببرید و این سوال برای شما پیش آمده است که آیا با روزه گرفتن لاغر می‌شوم یا نه؛ بهتر است که با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. ما در ادامه در مورد این مسئله به طور مفصل صحبت کرده ایم.

تاثیر روزه در ماه رمضان بر کاهش وزن

شما در ماه رمضان از سحر تا افطار روزه هستید و این مسئله می‌ تواند در چربی سوزی شما و شکستن پیوند قوی بین سلول‌ های چربی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما لاغر شدن در ماه رمضان شرط و شروط خودش را دارد. اگر در این ماه در فاصله بین افطار تا سحر زیاد از حد پرخوری کنید و مواد غذایی پر کالری و با قند بالا بخورید،  نه تنها لاغر نمی شوید، بلکه ممکن است حتی چاق تر بشوید.

برخی از افراد از فاصله افطار تا سحر مرتب ریزه خواری می‌ کنند و تصور می‌ کنند خوردن بیشتر، مانع از گرسنگی آنها در طول روز می ‌شود. بهتر است بدانید که غذا در معده شما حداکثر ۷ ساعت باقی می‌ ماند و پس از آن از معده خارج شده و معده شما سیگنال‌ های گرسنگی را به مغزتان ارسال می‌ کند، بنابراین فرقی نمی‌ کند که شما یک بشقاب غذا خورده باشید یا ۱۰ بشقاب! در هر صورت بعد از ۷ ساعت معده شما به صورت کامل خالی خواهد شد. پس حتما مواظب کالری دریافتی خود در این ماه باشید. اگر در ماه مبارک رمضان یک روزه داری سالم را تجربه کنید و مواد غذایی چربی سوز را نیز به رژیم سالم خود اضافه کنید؛ به احتمال زیاد می توانید بین ۲ الی ۵ کیلوگرم وزن کم کنید.

تا اینجا متوجه شدیم که تاثیر روزه در ماه رمضان بر کاهش وزن تا حد زیادی بستگی به نوع تغذیه شما دارد.  حال سوالی که به احتمال زیاد در اینجا به ذهن شما خطور کرده، این است که در طول این ماه چه چیزی بخوریم که لاغر شویم؟ ما در ادامه در مورد مواد غذایی مناسب کاهش وزن در ماه مبارک رمضان و دمنوش های چربی سوز بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه بمانید.

تاثیر روزه در ماه رمضان بر کاهش وزن

در ماه رمضان چی بخوریم که لاغر بشیم

اگر می‌ خواهید در ماه رمضان حداقل ۲ الی ۵ کیلو وزن کم کنید، باید مراقب تغذیه خود باشید. قدم اول این است که موادی که قند و کربوهیدرات بالا دارند را حذف کنید. به عنوان مثال انواع زولبیا و بامیه یا انواع شیر کاکائو، شیرخرما و… را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا مصرف آن ها را محدود کنید و تنها به صرف وعده‌های اصلی به همراه سبزیجات بسنده نمایید. همچنین در ماه رمضان به اندازه کافی میوه و آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. در کنار آن از مصرف غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید.

بهترین کاری که می‌ توانید در ماه رمضان برای لاغر شدن انجام دهید مصرف دمنوش‌ های چربی سوز است. پیوند سلول‌ های چربی بدن شما در ماه رمضان به سست ‌ترین حالت خود می‌ رسد و به همین جهت نیز شما با تحریک این سلول‌ ها به واسطه دمنوش ‌های چربی سوز، می‌ توانید تا حد زیادی به شکستن کامل پیوند آنها و دفع سلول ‌های چربی کمک کنید.

در ماه رمضان چی بخوریم که لاغر بشیم

برخی از گیاهان دارویی از جمله رزماری، گل محمدی و نعنا فلفلی خاصیت چربی سوزی بسیار زیادی دارند و می‌ توانند در ماه رمضان در کنار روزه داری، کمک فوق العاده زیادی به شما در زمینه آب کردن چربی‌ های مزاحم پهلو و شکم بکنند.

لذا بهترین کاری که در ماه رمضان می‌ توانید انجام دهید، در درجه اول رعایت اصولی رژیم غذایی سالم، و در درجه دوم مصرف خوراکی‌ های کمک کننده برای چربی سوزی است. علاوه بر آن سعی کنید به اندازه کافی تحرک داشته باشید. کمی پیاده ‌روی بعد از افطار می ‌تواند برای شما مفید باشد. البته توصیه می‌ کنیم که اجازه بدهید حداقل یک ساعت از صرف افطار بگذرد و سپس پیاده‌ روی کنید، چرا که پیاده‌ روی بلافاصله پس از صرف غذا باعث ایجاد مشکلات جسمی می ‌شود.

 

نوشتن دیدگاه