چگونه در یک روز 3 کیلو کم کنیم؟

کاهش وزن 3 کیلو در یک روز یک هدف بسیار ناپایدار و غیرمنطقی است. بدن هر فرد شیوه‌ای خاص برای کنترل وزن دارد و تغییرات بزرگ در وزن بدن به این سرعت نمی‌تواند باشد و نه تنها ناپایداری را به همراه خواهد داشت، بلکه ممکن است به سلامتی شما آسیب بزند.کاهش وزن یکی از اهداف مهم بسیاری از افراد است و ورزش از راه‌های اصلی برای رسیدن به این هدف است. در این مقاله به معرفی 10 ورزش موثر بر کاهش وزن می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهکارهای کاهش وزن

با مصرف کالری روزانه کمتر، پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های شیرین با کالری بالا، کنترل اندازه وعده‌های غذایی، استراحت کافی و از همه مهم‌تر افزایش فعالیت‌های ورزشی، می‌توان کاهش وزن چشم‌گیری داشت. ولی قبل از اعمال هرگونه تغییرات در رژیم غذایی و یا برنامه ورزشی حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. همواره این نکته را مد نظر قرار دهید که کاهش وزن به صورت سالم و موثر نیازمند زمان و صبر است و بهتر است به تغییرات کوچک و پایدار تمرکز کنید. سلامتی خود را الویت قرار داده و هدف‌های خود را به شکل اصولی و پایدار تنظیم کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

راهکارهای کاهش وزن

10 ورزش که در یک روز می توان با آن 3 کیلوکم کرد

برای کاهش وزن سریع، انجام انواع ورزش‌های هوازی می‌تواند بسیار مفید بوده و نقش مهمی در کالری سوزی داشته باشد. ورزش‌های هوازی باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شود و کالری‌های اضافی بدن را که به شکل چربی ذخیره شده، می‌سوزاند. چند نمونه از ورزش‌های مفید هوازی به شرح زیر هستند:

  • طناب زدن

بهترین و برترین ورزش برای لاغری طناب زدن است. با یک ساعت طناب زدن می‌توان 1074 کالری سوزاند که در آب کردن چربی‌های شکم و پهلو بسیار موثر است. در صورتی که مدت زمان و سرعت طناب زنی بیشتر شود کالری بیشتری سوزانده شده که سبب کاهش وزن سریع‌تر می‌شود.

  • دویدن

یکی از بهترین و آسان‌ترین ورزش‌ها برای کاهش وزن و چربی سوزی دویدن است. با 1 ساعت دویدن آهسته می‌توان 555 کالری سوزاند. برای انجام این ورزش باید دقت کنید که نباید با سرعت خیلی بالا بدوید؛ زیرا در صورتی که با سرعت بالا بدوید امکان آسیب و فشار به زانوها افزایش خواهد یافت.

  • حلقه زدن

ورزش با حلقه از جمله بهترین ورزش‌ها برای لاغری و سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو است؛ تنها با 20 دقیقه ورزش حلقه زدن می‌توان 140 کالری سوزاند.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک ورزش بسیار عالی و مناسب برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است. انجام این ورزش برای تقویت عضلات مفید است و برای کسانی که به دلیل مشکلات مفصلی، ورزش‌های سنگین نمی‌توانند انجام دهند؛ بسیار مناسب است.

  • فیتنس

تمرینات فیتنس مانند aerobic و zumba می‌توانند به شما کمک کنند تا کالری‌ زیادی را سوزانده و وزن خود را در یک روز کاهش دهید.

  • پیاده روی

پیاده روی یک ورزش ساده و موثر برای کاهش وزن است؛ با پیاده‌روی با سرعت مناسب می‌توان 176 کالری در ساعت سوزاند.

  • شنا کردن

شنا کردن از ورزش‌های آسانی است که بدون فشار به عضلات و تحرک زیاد سبب کاهش وزن می‌شود. حرکات ورزشی متنوعی که برای شنا انجام می‌شود؛ باعث چربی‌سوزی می‌شود.

10 ورزش که در یک روز می توان با آن 3 کیلوکم کرد

  • بسکتبال

بسکتبال یک ورزش پرطرفدار و محبوب است که هم به شکل انفرادی و هم به شکل تیمی قابل انجام است. با انجام یک ساعت ورزش بسکتبال می‌توان 728 کالری سوزاند؛ این ورزش علاوه بر چربی‌ سوزی برای تقویت ماهیچه‌ها و تفویت ذهن و افزایش سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

  • بدمینتون

بدمینتون یک ورزش سرگرم کننده است که به خاطر تحرک بالا برای انجام آن، در کاهش وزن و چربی سوزی نقش موثری دارد. هر یک ساعت بازی بدمینتون 480 کالری می‌سوزاند. این ورزش هوازی علاوه بر کاهش وزن باعث حفظ سلامتی و شادابی فرد نیز می‌شود.

  • رقصیدن

در صورتی که وقت کافی برای رفتن به بیرون از منزل را نداشته باشید؛ رقصیدن بهترین راه حل برای چربی‌سوزی و کاهش وزن است. این ورزش، خسته کننده و کسالت بار نیست و باعث شادمانی و بالا رفتن روحیه می‌شود.

با انجام منظم ورزش‌های ذکر شده به همراه رژیم غذایی سالم و منظم می‌توانید کاهش وزن قابل توجهی داشته باشید. بهتر است حتماً قبل از شروع هر برنامه ورزشی و رژیم غذایی با یک پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه مناسبی برایتان تنظیم شود. 

 

نوشتن دیدگاه