رژیم شوک سه روزه پروتئین

رژیم سه روزه‌ی پروتئین می‌تواند به متعادل ساختن و کاهش وزن بدن کمک کند. این رژیم‌ همراه با حذف کربوهیدرات به جهت کاهش وزن سریعتر، انجام می‌شود. این رژیم احساس گرسنگی کمتری برای فرد ایجاد می‌کند. در ادامه‌ی مقاله به بررسی بیشتر رژیم شوک سه روزه‌ی پروتئین‌ می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

رژیم پروتئین سه روزه به همراه نمونه برنامه غذایی

با حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی، آب بدن کم می‌شود. همین امر به کم کردن سریع‌تر وزن کمک می‌کند. با نرسیدن کربوهیدرات به بدن، بدن شروع به سوختن و تولید انرژی از چربی‌ها می‌کند. این حالت را کتوز می‌نامند. در این حالت فرد رژیم‌گیرنده، گرسنگی کمتری را نیز تجربه خواهد کرد.

میزان پروتئین دریافتی در رژیم غذایی افراد کاملا متفاوت است و البته به عوامل مختلفی هم بستگی دارد. یکی از این عوامل وزن افراد است. کودکان به طور میانگین به ازای هر نیم کیلو وزن خود، نیاز به مصرف نیم گرم پروتئین روزانه دارند. این مقدار برای بزرگسالان به صورت روزانه ۶۰  گرم است.

پروتئین در اغلب گروه‌های غذایی وجود دارد. انواع غذاهای دریایی، گوشت‌هایی مانند مرغ و ماهی، آجیل‌ها، حبوبات و‌سویا، شیر و تخم‌مرغ از سری مواد غذایی دارای پروتئین و آمینو‌اسیدهای ضروری بدن هستند. به دلیل همین تنوع غذایی در رژیم پروتئین، این رژیم طرفداران زیادی دارد.

رژیم پروتئین سه روزه به همراه نمونه برنامه غذایی

نمونه برنامه‌ی رژیم‌غذایی سه‌روزه پروتئینی

در ادامه به یک ‌نمونه برنامه از رژیم‌ غذایی سه‌روزه‌ی دارای پروتئین اشاره می‌کنیم. رژیم شوک سه ‌روزه به صورت یک دوره‌ی سه روزه انجام می‌شود. پس از آن و در ۴ روز بعدی هفته، می‌توانید رژیم‌ متعادل غذایی خودتان را در پیش گیرید. در ادامه و پس از ۴ روز دوباره رژیم شوک سه روزه را آغاز کنید. این‌ چرخه تا زمانی که به ‌وزن ایده‌آل خود برسید، ادامه ‌دار خواهد بود. این برنامه باید طبق نظر پزشک و مشورت او انجام گیرد. دلیل این امر این ‌است که در صورت انجام رژیم‌ خودسرانه، امکان آسیب به اندام‌ها و اعضای بدن و شاید بیماری‌ وجود دارد.

  • برنامه‌ی غذایی روز اول:

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو و یک عدد تخم مرغ آبپز بدون زرده‌ی آن

میان وعده‌ی صبحگاهی: ۲ لیوان آب و یک عدد سیب

ناهار: ۲ لیوان آب، یک عد تخم مرغ آب پز بدون زرده آن، نصف خیار، نصف یک کلم خیلی کوچک، آب یک عدد گوجه فرنگی.( گوجه فرنگی را با یک فنجان آب ترکیب کنید.)

میان وعده عصر: ۲ لیوان آب، یک عدد خیار یا یک عدد سیب

شام: ۲ لیوان آب، ۱۵۰ گرم مرغ پخته شده به همراه فلفل سیاه، ۱ عدد هلو

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

نمونه برنامه‌ی رژیم‌غذایی سه‌روزه پروتئینی

  • برنامه‌ی غذایی روز دوم:

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو، ۱ عدد تخم مرغ آب پز بدون زرده‌ی تخم مرغ

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب، ۱ عدد سیب

ناهار: ۲ لیوان آب، ۱ عدد گوجه فرنگی، نصف خیار، ۱ فنجان آب هندوانه، ۱ عدد هلو

میان وعده‌ی بعد از ظهر: ۲ لیوان آب، سه چهارم فنجان ماست کم چرب

شام: ۲ لیوان آب، یک کاسه سوپ کلم، ۱ تکه مرغ آب پز، ۱ عدد هلو

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

  • برنامه‌ی غذایی روز سوم:

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب، یک عدد تخم مرغ آب پز بدون زرده‌ی آن

ناهار: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان آب گوجه فرنگی، ۱ عدد خیار، ۱ عدد سیب

میان وعده بعد از ظهر: ۲ لیوان آب، ۱ عدد سیب یا هلو

شام: ۲ لیوان آب، ۱۵۰ گرم مرغ پخته شده به همراه فلفل سیاه، ۱ عدد هلو، نصف خیار، نصف یک عدد کلم کوچک، ۱ عدد سیب

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

امکان استفاده از دیگر انواع میوه‌ها و سبزیجات در این رژیم وجود دارد. در واقع تأکیدی نیست که از یک نوع میوه در رژیم استفاده گردد. از انواع میوه‌ها شامل توت‌فرنگی، گلابی، انگور و آلو و از انواع سبزیجات مثل لوبیا سبز، نخود جوشیده و ‌اسفناج پخته‌ شده می‌توان استفاده کرد. البته دقت داشته ‌باشید مقدار و نوع خوراکی‌ها را به هیچ عنوان نباید جابه‌جا کنید و یا تغییر دهید.

رژیم غذایی شوک سه‌روزه، همراه مصرف پروتئین و حذف کربوهیدرات است. با حذف کربوهیدرات‌ها سوخت و ساز بدن از طریق چربی‌ها انجام می‌شود. با این رژیم کاهش وزن به ‌صورت سریع‌تری انجام می‌شود. این رژیم را می‌توانید با کمک متخصصان آچار تناسب دریافت کنید.

 

نوشتن دیدگاه