چاق شدن دست در یک هفته

آیا از رژیم های چاقی خسته شده اید و هنوز به فرم دلخواه بدن نرسیدید؟ تناسب اندام دغدغه همیشگی افرادی است که از شکل بدن خود راضی نیستند و به خاطر شکل بدن خود اعتماد به نفس کافی ندارند. ممکن است این تناسب در دست ها و عضلات آن نمایان باشد. با این حال راه هایی برای افزایش حجم و چاق کردن دست وجود دارد.

اگر برای تناسب اندام خود به خصوص چاق کردن دست ها وقت کافی ندارید، بعضی راه ها برای رسیدن به این هدف حتی ظرف مدت یک هفته نیز وجود دارند. هرچند انجام آن ها ممکن است سخت باشد، اما رسیدن به آن با تلاش و سخت کوشی غیر ممکن نیست. در ادامه راهنمایی ها و روش های لازم برای چاق کردن مچ، ساعد، بازو و به طور کل عضلات دست ارائه شده است.

راه چاق شدن مچ دست و ساعد

با تصور این که شما یک هفته برای چاق کردن دست خود زمان دارید و دست شما آنقدر لاغر است که متناسب با اندام های دیگر نیست، می توانید از چند روش بهره بگیرید. در این جا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • افزایش کالری روزانه

یکی از روش های چاق کردن مچ دست و ساعد، بالا بردن میزان کالری دریافتی روزانه است. اگر در ظرف یک هفته قصد چاق کردن عضلات مچ دست و ساعد را دارید، بهتر است مواد مغذی سالمی استفاده کنید. البته، لازم به توضیح است، مصرف کالری بالا در مدت زمان کم می تواند اثرات مخربی داشته باشد. بهتر است رژیم غذایی خود را با نوشیدنی های مقوی مانند آبمیوه های طبیعی تقویت کنید. همچنین اگر مایل هستید وعده های غذایی خود را بیشتر کنید، ترجیحا برنامه سالمی در نظر بگیرید که شامل همه ریزمغذی ها همچون پروتئین، ویتامین، چربی، فیبر و کربوهیدرات باشد.

  • استفاده از دمبل

دمبل یکی از ساده ترین وسایل ورزشی و بدنسازی است. برای چاق کردن مچ دست و ساعد، می توانید از دمبل استفاده کنید. برای این کار، یک دمبل سبک وزن مانند دمبل یک کیلویی یا یک و نیم کیلو بردارید. هنگامی که دمبل را در دست دارید، مچ دست را در یک ست در جهت عقربه های ساعت و در ست دیگر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

هنگام استفاده از دمبل، مراقب باشید به عضلات مچ شما آسیبی نرسد. هر زمان احساس درد کردید، تمرین را متوقف کنید. سعی کنید قبل از تمرین حتما گرم کنید و در صورت نیاز با دمبل های سبک تر تمرین را شروع کنید.

  • شنا روی مشت

یکی دیگر از راه های تقویت مچ دست، حرکت شنا است. برای تقویت عضلات این ناحیه، بهتر است حرکت شنا را روی مشت انجام دهید. سعی کنید در هر ست تمرین خود ده حرکت شنا انجام دهید. مراقب باشید هنگام انجام این تمرین به خود آسیب نزنید.

راه چاق شدن مچ دست و ساعد

تمرینات تقویت عضلات دست

دست های شما دارای چهار گروه عضلانی است. این گروه ها شامل موارد زیر هستند:

  • ماهیچه دو سر بازو
  • ماهیچه بازو
  • پشت بازو
  • ساعد

برای چاق کردن دست ها از طریق عضله سازی، باید عضلات نام برده را تقویت کنید. تمرینات و روش هایی برای تقویت عضلات دست وجود دارند. هرچند ممکن است بعضی تمرینات برای این هدف زمان بر باشند، اما اگر می خواهید دست خود را طی یک هفته چاق کنید، این روش ها ممکن است به شما کمک کنند.

اگر فرصت رفتن به باشگاه ورزشی را دارید، بعضی دستگاه ها برای تقویت عضلات دست مناسب هستند. یکی از آن ها سیم کش است. حرکات مختلفی مانند جلوبازو با سیم کش یا حرکت سیم کش با حوله می تواند تاثیر زیادی در تقویت عضلات دست شما داشته باشد.

تمرینات تقویت عضلات دست

در صورتی که فرصت مراجعه به باشگاه را ندارید و ترجیح می دهید در خانه تمرین کنید، راه هایی برای تقویت عضلات دست برای شما نیز وجود دارد. یکی از وسایل ورزشی که در خانه می توان استفاده کرد، فنرهای تقویتی است. با فشردن آن ها می توانید مچ و بقیه عضلات دست را ورزیده تر کنید. اگر فنر تقویتی ندارید، می توانید از توپ های کوچک مانند توپ تنیس استفاده کنید.

برای تقویت عضلات بازو می توانید از شنای سوئدی روی انگشت استفاده کنید. برای انجام این حرکت در هر ست 8 بار حرکت شنا را تکرار کنید. هنگام انجام آن مراقب باشید انگشتان شما آسیبی نبیند. این روش می تواند باعث تقویت و چاق شدن دست به خصوص در نواحی عضله دوسر بازو و عضله بازو شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه